Cuando os querais sacar cualquier titulo de monitor os pediran juegos colectivos, os dejor aqui algunos :
1- LA CAIXA Punteria i tècnica
Es col.loquen tots els nens en fila índia davant de la cistella de
bàsquet. Tiraran tirs lliures per ordre. Si un nen encerta acumula dos
punts a la cistella, si el nen següent falla es queda aquests dos punts.
Si encerta el llançament acumula dos punts més que es sumaran als
que ja hi ha a la "caixa"(cistella). El primer de fallar es quedarà els
punts acumulats i després es tornarà a partir de zero. Si no hi ha
punts acumulats i es falla no passa res. Qui arribi primer a vint (o
més, segons s’estableixi abans) punts queda eliminat. En nens més
grans es pot fer rebot que dóna una segona opció de llançament i un
punt per acumular. Aquest joc pot ser jugat en futbol o handbol
també pel sistema de penals.
2- "KILLBALL" Estratègia + llançaments amb presició
Dos equips en dos terrenys separats per una línia. Amb una pilota
fluixa els d´un equip intentaran tocar els altres sense sortir del seu
camp. Els tocats tenen un terreny alternatiu darrera des d´on poden
salvar-se si toquen un contrari amb la pilota. És el joc que
vulgarment es diu "mate". Cal deixar clares les normes de bon
prinicipi perquè potser a l’escola hi juguen diferent: agafar la pilota
d’un llançament contrari suposa l’eliminació de l’altre. Si la pilota toca
a terra i després el jugador, aquest no és mort. Si la pilota toca dos o
tres jugadors abans de tocar a terra es moren tots i si algú l’agafa
abans que toqui a terra els salva.
3- EL RÀPID Agilitat i rapidesa de moviments
En una porteria de futbol s´hi col.loca un porter i una fila índia de
nens a fora de l’àrea. Cada nen té cinc punts. Aniran xutant a gol per
ordre, qui marqui gol torna a la cua i el porter perd un punt. Quan un
nen falla ha d´anar ràpidament a la porteria a ficar-s´hi de porter. És
permès xutar molt ràpid encara que el porter no estigui a punt,
d´aquesta manera no es distreuen i el joc és més àgil. Quan s´arriba
a zero es queda eliminat. Guanya l´últim. Es pot fer amb el peu o
amb la mà simulant l´handbol. S’ha de xutar sempre des de fora de
l’àrea.
4- "FOOT-CRANC" Resistència/força/flexibilitat
Hi ha dos equips en un terreny de joc reduït. Uns cons fan les
porteries . Els dos equips es col.loquen en posició de cranc: panxa
enlaire amb peus i mans a terra i el cul sense tocar a terra. No hi ha
porters. En començar el joc tots estan a la seva porteria. Es deixa la
pilota al mig de la pista i comença el joc. S´han de moure en posició
de cranc i intentar fer gol a la porteria contrària amb el peus. En cap moment es pot tocar la pilota si es té el cul a terra. Quan la pilota va
fora els límits del camp es tira dins el terreny de joc de nou. Les
porteries es poden ampliar per guanyar en més gols. Si un jugador
toca la pilota mentre té el cul a terra , la pilota passa a l´ altre equip i
el jugador és amonestat amb un minut fora.
5- TERRA-BOL Resistència/força/estratègia
Hi ha dos equips en un terreny de joc reduït que llisqui força, un
passadís ample o un gimnàs és perfecte. Uns cons fan les porteries.
Els dos equips es col.loquen panxa a terra i s’han de moure amb
l’impuls dels braços. Es tracta de fer gol colpejant la pilota sense
agafar-la. Agafar la pilota suposa 1 minut d’expulsió. El principi del
partit els dos equips es col.loquen a la seva porteria i el monitor tira
la pilota al mig del camp. Evidentment no val aixecar-se sota cap
concepte en ple joc. Hi ha una variant que és jugar amb quadropèdia
amb els genolls i les mans a terra.
6- TOUCHDOWN HANDBOL Rapidesa, estratègia i presició
En un camp de futbol es marquen dues zones a cada extrem que
poden ser les àrees per exemple. Aquestes zones són les zones de
MARCA. Per marcar gol (touchdown) només cal que un jugador toqui
la pilota amb els peus o una altra part legal en el futbol dins de la
zona de marca d´atac respecte la seva zona de marca. A part
d´aquesta peculiaritat semblant al Futbol Americà la resta del joc és
igual que el futbol.
7- TOUCHDOWN FUTBOL Rapidesa, estratègia i presició
En una pista poli-esportiva les àrees són les zones de MARCA. Per
marcar gol (touchdown) només cal que un jugador toqui la pilota amb
les mans o dins de la zona de marca d´atac respecte la seva zona de
marca. A part d´aquesta peculiaritat semblant al Futbol Americà la
resta del joc és igual a l’handbol. Per evitar individualismes es pot fer
que només es poden fer tres passes amb la pilota a les mans i
després l’han de deixar anar.
8- ELS GEGANTS DEL BÀSQUET Estratègia + força
Es tracta de jugar un partit de bàsquet amb la peculiaritat que per fer
cistella s´ha d’estar a sobre d’un nen del mateix equip (gegants). Els
nens que fan de gegants poden desfer-se quan vulguin i tornar-hi
quan vulguin i tothom pot fer de gegant del bàsquet en algun
moment del partit. Els rivals no podran tocar els gegants o seran
castigats amb tres tirs lliures. La única forma de prendre’ls la pilota
és saltant i tocant-la. Els gegants no poden fer més de cinc passes
amb la pilota. La resta de nens jugaran un partit normal però no podran fer cistella, es dedicaran a passar la pilota al gegant més ben
situat. Fer falta a un gegant suposa tres tirs lliures; si els nens es
passessin de llestos i veiguéssin que és més efectiu pel seu equip
provocar tres tirs lliures, després caldria tirar-ne cinc o més a criteri
del monitor.
9- MINI GOLF Punteria + concentració
Amb una pilota de golf, un pal (de paraigua per exemple) i una gorra
es pot fer una competició de golf. La gorra és el forat i es col.loca a
diferent distància o amb obstacles que han de sobrepassar, cal
improvisar proves divertides. Tots els nens tiraran des del lloc
establert abans de canviar-lo. El monitor tindrà un requadre on
anotarà les puntuacions que després s’acumularan en cada forat. Fer
més de vuit tocs en un forat suposa posar un 8 a la puntuació i deixar
tirar el següent.
10- FUTBOL BUFA Estratègia + capacitat de bufera
En una taula o espai pla es marca un terreny de joc amb porteries
molt grans. Dos o més jugadors per equip intentaran marcar gol
bufant una pilota de tennis taula. Només val bufar, no és permès
tocar la pilota amb les mans.
11- FRONTÓ-FUTBOL Punteria i tècnica
En una paret es xuta una pilota seguint un ordre. Qui no arribi a la
paret, es passi d´una marca o toqui la pilota més d´un cop perd una
"vida". Quan es perden tres vides es queda eliminat. Cal un espai
força gran per poguer xutar fort. Guanya l’últim que queda.
12- FUTBOL-XUT Punteria + força
Dos equips de pocs jugadors en una pista de futbol sala. Cada equip
està en un camp i no pot travessar a l´altre camp. Amb una pilota
pels dos equips, els nens hauran de fer gol des del propi camp i evitar
rebre’n parant la pilota reglamentàriament. No hi ha porters i està
prohibit totalment entrar a l´àrea (només a recollir la pilota). Es
tracta d´anar xutant amb punteria i rapidesa per agafar descolocats
els rivals. Es fa durant un temps o fins a arribar a uns gols. Si no es
fan molts gols es pot fer que els tirs al pal valen mig gol, així dos xuts
al pal valdran un gol. Entrar a l’àrea suposa un penal sense porter
des del mig del camp per l’altre equip.
13- VOLLEY-LENT Domini del toc de dits en volley
Dos equips de pocs jugadors. Es fa un camp de volley amb una xarxa
més baixa (depèn de l´edat) i es reparteixen els nens. Faran un partit de volley amb la peculiaritat que només val tocar la pilota amb toc de
dits, a més, la pilota podrà fer un bot a terra abans de ser colpejada.
La puntuació és com en el volley i la pilota ha de ser de volley.
14- FRISBEE-GOLF Punteria + domini del frisbee
En un espai força gran com un bosc o parc es fan diverses marques
que simulen forats de golf. Els nens, per ordre, intentaran amb el
frisbee fer punteria a les marques amb els mínims llançaments. Es
pot puntuar com en el mini-golf. Evidentment es llança des d´on ha
caigut el frisbee. Tocra només una part de la marca ja es considera
entrar el frisbee al "forat".
15- BEISBOL-PEU Velocitat, agilitat, atenció, estratègia.
Es fa un terreny de joc com el de beisbol. Hi ha dos equips: un
atacant i l´altre defensor. Un membre de l´equip defensor serà el
"pitxer"o recollidor, els altres li hauran de passar la pilota amb els
peus, quan la rebi (toqui) es para el joc. Els atacants que no estiguin
salvats (en base) quan el pitxer la toqui queden eliminats. El xutador
(amb el peu) té tres oportunitats per xutar la pilota que li envia el
recollidor. Si falla xuta el següent. S´ha de xutar la pilota dins els
límits del terreny de joc, després s´intentarà fer una carrera
completa abans que la pilota arribi al "pitxer".Val plantar-se en una
base i després xuta el següent. Si un defensor toca la pilota amb el
cap abans que toqui a terra elimina el xutador i els atacans que
estiguin entre bases. Es torna la pilota amb el peu, no valen mans. El
joc es puntua per carreres completes i es canvien els papers quan
tots han xutat.
16- PETANCA-PENDENT Precisió
Es tracta de jugar a la petanca en pendent. Un nen tira la bola petita i
després cada nen té 3 oportunitats per acostar-se més a la bola
petita. Només poden jugar-hi tres nens a la plegada o més si es fa
per equips.
17- MINI-FUTBOL Agilitat general
Es tracta de jugar un partit de futbol en un camp amb unes
dimensions molt petites i amb reduït número de jugadors. Si pot ser
hi ha d’haver parets als costats que es poden fer servir per rebotar la
pilota.
18- FRONTÓ Coordinació
Farem un grup reduït i es posaran per ordre a pocs metres d’una
paret. Amb una pilota que reboti força el primer de la fila la llançarà a la paret i la rebrà el segon després d’un bot. Anirem fent relleus
comptant els errors de recepció o llançament. Es pot fer eliminant o
puntuant, com es vulgui. Va bé variar el tamany de la pilota de tan
en tan. Amb pilotes de tennis també va bé. És bo delimitar una
alçada de llançament a la paret i una línia per evitar que no val
sobrepassar després del rebot.
19- FUTBOLÍ HUMÀ. Coordinació, agilitat
En espai on hi ha quatre línies gruixudes a terra hi ha dos equips. Els
equips estan partits ocupant dues línies no consecutives, hi ha la línia
d’atac i la defensiva, no hi ha porters. Al fons es fan dues porteries
força amples amb cons. Com en un futbolí els jugadors no poden
sortir de la línia però si moure’s lateralment per tocar la pilota. Es pot
fer amb els peus o amb les mans, si es fa amb les mans es fa que no
val agafar la pilota, només val colpejar-la. Si es fa amb els peus la
pilota hauria de ser de foam o molt fluixa. Els que cometin infraccions
estaran un minut penalitzats sense jugar. Es compten els gols.
20- LES DEU PASSADES Coordinació
Farem dos equips i els distingirem si és possible amb “petos”. Es
tracta de fer-se passades amb les mans mentre es compten en veu
alta les vegades que la passada es fa amb èxit. Si arriben a 10
passades tenen un punt. L’equip que no té la pilota intentarà
interceptar-la, quan ho aconsegueixi o caigui a terra seran ells els
que intentaran fer 10 passades seguides. No és permès tornar la
pilota a qui te l’acaba de passar. L’espai hauria de ser força gran. El
joc permet múltiples variants com per exemple fer un bot entre cada
passada, no moure’s si es té la pilota, etc..
No hay comentarios:
Publicar un comentario